MENU
Arhiv številk » 2011 » 3 » | Medicinsko področje » Predmeti » Farmakologija in eksperimentalna toksikologija » Medicinsko področje » Predmeti » Klinični primeri » Medicinsko področje » Predmeti » Toksikologija »

Zastrupitev z etilenglikolom

 
Izvleček:

This post is also available in: enEnglish (Angleščina) slSlovenščina

Zastrupitve z etilenglikolom so dokaj redke. Etilenglikol je sam po sebi malo toksičen, hudo zastrupitev povzročajo predvsem njegovi presnovni produkti. Prikazani primer obravnava zna­čilno klinično sliko (nevrološka, kardiopulmonalna in ledvična faza) in laboratorijske rezulta­te (povišana serumska osmolalnost, povišana osmolalna vrzel, metabolična acidoza s povišano anionsko vrzeljo, kristali kalcijevega oksalata v urinu) ob zastrupitvi z etilenglikolom. Hitra prepoznava je nujna, saj sta obolevnost in smrtnost po zastrupitvi visoki. Zdravljenje vklju­čuje vzdrževanje dihalne poti, dihanja in krvnega obtoka, infuzijo bikarbonata, dajanje anti­dota (etanol, fomepizol), hemodializo, včasih tudi zdravljenje s kofaktorji presnove etilenglikola (tiamin, piridoksin, magnezij).

Avtorji:
Hojs Nina, Ekart Robert, Svenšek Franc

Ključne besede:
etilenglikol, zastrupitev, serumska osmolalnost, metabolična acidoza, anionska vrzel

Citiranje:
Med Razgl. 2011; 50: 347–56.

Prenos PDF >>
© 2019 Društvo Medicinski razgledi | Na vrh strani / To top ↑